Tuesday, March 15, 2011

tutorial disabled right click with message

ok,,pagi ni tetibe jek aku rajin nak share tutorial dengan korang sume. sbenonye bukan rajin sangat..dah aku nak upload pic tak boleh..nak sambung novel somebody to love tak boleh..ni sume angkare line tenet yang slow tahap cipan la nih..! huh.. >_<
*marah memaen je wey..* keh3..
tutorial ni adalah untuk tak nak bagi orang copy pic korang atau senang cite : disabled right click kat blog korang. cube korang try klik kat page aku.haa..tengok die cakap ape..!
walaupun aku taw yang dah ramai blogger2 kat luar sane yang dah buat camni,,tapi takpe la mesti ade jugak yang masih tak tau kan3..?? aku pun baru taw jugak...ngee~ so,,ape salahnye kalau aku share kat korang sume.. =D

ok2,,tanpe membuang secinonet mase sekalipun meh kite mulekan..jap agi aku nak pegi merempit pulakk...

first..korang copy link ni :

<script language=javascript>
<!--

//edit by unwanted


var message="letak perkataan yang korang nak cakap kat orang yang klik tuh";

///////////////////////////////////
function clickIE4(){
if (event.button==2){
alert(message);
return false;
}
}

function clickNS4(e){
if (document.layers||document.getElementById&&!document.all){
if (e.which==2||e.which==3){
alert(message);
return false;
}
}
}

if (document.layers){
document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);
document.onmousedown=clickNS4;
}
else if (document.all&&!document.getElementById){
document.onmousedown=clickIE4;
}

document.oncontextmenu=new Function("alert(message);return false")

// -->
</script>
then,,korang pegi kat design,,
klik add a gadget,,
pilih HTML/Java script and paste kat situ..
alaah,,cam yang korang bese buat tu laah..

nak copy ? tekan ctrl + c serentak !

No comments:

Post a Comment