Thursday, September 01, 2011

raya dan duit raya

hey assalamualaikum eberibodehh

apahal entah dekat fb semua duk pulun buat status pasal duit raya . nak bagitahu dia dapat duit raya ke . ke dia ingat dia sorang je yang dapat duit raya walaupun dah besar bagak cengitu . ehem malas la nak cakap lelebih kan . muehehe

duit raya . macam dah jadi satu perkara wajib kan dalam hidup kita kita ni . padahal benda tu aku rasa sampingan je kot . mungkin fikiran kita ni dah dimomok momokkan pasal benda ni dari dulu . eh jangan sebut la wey pasal momok momok ni . suwey betul .

okay rewind balik memori form1 . masa tu lepas cuti raya . ada sorang budak dalam kelas ni masa tu dia kecik mungkin . cikgu cekgi tice tice duk tanya la sapa dapat duit raya . banyak ke tak . and macam macam lagi la . lepastu yang lain cakap "tice tice minah B ni dapat duit raya banyak ! RM200 .." minah B hanya nama tipuan .

dalam hati aku "hek eleh dapat RM200 duk gebang gebang apahal . aku dapat banyak lagi la". oh lupa sebelum tu kitorang para gadis ni dah cakap cakap pasal duit raya . diorang tanya aku dapat berapa aku diam je . ahh entah entah diorang tak expect pun yang aku ni dapat duit raya . low class la katakann .

tapi yang peliknya diorang dapat dalam RM50 tu pun dah cukup girang kau . terkedu aku . lagi la aku stop nak cakap pasal duit raya ni . timbul rasa simpati pun ada kot . huaha kejam .

dah ye la duk bangga sangat rupanya dapat puluh puluh . heh suwey la kau .

aku bersyukur la sebab rezeki aku ni setiap tahun makin bertambah . alhamdulillah aku tak pernah dapat puluh puluh cengitu . yang aku ingat 

form 1 = RM empat ratus lebih
form 2 = RM lima ratus lebih
form 3 = RM enam ratus lebih
form 4 = RM ?? haha

tapi aku prefer tak bagitahu kalau orang tanya . ye la takde faedah pun . orang yang dapat cinonet duk riak , kita yang dapat ratus ni diam je la . haha menyampah tak .

tadi aku nampak ada orang buat status ala ala macam ni la
"hingga raya ketiga dapat RM100 . wah" 

awak . jangan riak tahuk . kesian awak . rezeki ni kalau nak pergi tak boleh dihalang . time makan mekdi ke , time berak ke boleh je dia nak lari . kan .

rezeki tu hak Allah . kita hanya pinjam . ingat , Allah boleh tarik bila bila masa . 

adik mek
syukur Alhamdulillah


4 comments:

  1. macam mana buat blog gini ? comel je .hehe
    Wow, untunglaa kan . Duit raya banyak gila dapat. kalau macam tu, hulurlah kepada zakwan sikit :P
    Jom Singgah Blog Zakwan :)

    ReplyDelete
  2. haha . simple jea la zakwan :) . tak banyak sangat laa . bese bese je

    ReplyDelete
  3. wahhhhhh...untong lahh beratus2..akk nih da beso gajah xdapekdahh nak raso duet rayo nih haaaa

    ReplyDelete
  4. oloh akak dah besau kannn . takyah le . hihokk

    ReplyDelete