Tuesday, April 09, 2013

Guru Muda yang sempoi

hey assalamualaikum eberibodeh

em lama tak aku tak apdet ? em tak la lama sangat kan . em aku ni bukannya penting pun . em so tak perlu lah apdet sangat . em aku sedar aku ni sape . em k .

hahaha pebende tah .

nak kata sibuk . em sibuk jugak aa . ceh buat buat sibuk je dahal . kihkih .

ohya . ni nak cerita ni . minggu lepas , teacher rohana ( teacher di sekolah aku - smkadg ) ada call aku . pelik jugak la asal tetiba call ni . rupa rupanya haaaa ada kutu di sebalik bulu kaki haaaa . haa dah tau dah . dah tau dahhh .

030413 - 12:02 pm
aku - teacher rohana

" assalamualaikum . sabila , ni teacher rohana ni "
" haa ye "
"teacher nak mintak tolong ni "
" haa tolong ape teacher ? "
" teacher nak suruh sabila jadi Guru Muda "
*gulp " err "
" boleh tak ? "
" aaa Guru Muda ? err bila teacher ? "
" next week . isnin petang "
" err tapi sabila takde transport "
" ok nanti teacher inform balik k . tapi boleh datang ni ? "
" in shaa Allah "

adoi . terkezut iols . kite ni mana la pandai sangat kan . tak layak pun nak ber-guru muda ni . adoi .


tapi , suka jugak la kalau bab mengajar ni . hehe

mak suka sangat la . teringin sangat ler nak tengok aku jadi cikgu . siap suruh aku apply IPG . aku apply je . dah mak suruh sangat kan . tapi aku memang nak sambung dalam bidang perubatan . maaf ye mak . tsk .

takpe la mak . kira sekarang ni orang jadi guru muda kejap ni , hajat mak dah tercapai la ni . aci tak cenggitu ? mihmih .

alkisahnya , aku dah pun pegi mengajar juniors F5 aku semalam . lawak pun ada jugak . lawak sebab bila aku bagi salam masuk kelas & kelas bersurai , diorang semua berdiri , ucap selamat . macam aku ni cikgu bebetul kan . hehe terharuu iols :')

dan aku tak sangka , kedatangan aku ke sekolah disambut dengan tangisan kegembiraan oleh adik2 juniors . sangat tak sangka :'D

ok statement di atas , aku tipu . kihkih

takdela menangis . cuma dorang eksaited je . tak sangka ahkak sabila ni ada kut . tanya macam macam . amboi dah la time mengajar tak sediakan mineral . kering tekak chekgu tau !

" bila kak sabila nak datang lagi ? " - juniors

hee nanti nanti la . kalau akak rajin :P

" rock aa kak sabila " - nadiah

ye lah . ahkak sabila hengkorang ni heret slipe jamban je pegi mengajar . pakai gelang berselirat tali macam macam warna pulak tu . tambah dengan beg yang disilang dari dalam tudung .

eh kalau nak tahu , ahkak hengkorang ni dah tak rock sangat dah macam dulu tau ? dah ber-ke-perempuanan dah tau ? :P



adik mek
enjoy . thanks juniors :)

62 comments:

  1. akak pun sama.. xsemestinya kita ni pandai belajar, kita pandai mengajar.. huhu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan kak . terpakse aje la bella ni gi ngajo . tsk

      Delete
  2. Wah! bestnya Bella dapat pengalaman jd guru ^_^
    awk nie ramah laa..patutla disukai adik2 juniors ~
    hee~ bestnya kalau dapat cikgu yg sporting cam Bella..
    Rock2 gitu xD lol.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe takdela ramah sangat , tapi bolehla ^^

      meh meh join bella ngajar bebudak tu . hihihi

      Delete
  3. a'ah... akak lame sangat tak apdet. Hoho hilang mane aaa?? Lepak dengan taiko ? *erk*

    jadi cikgu memang syonok walaupun sementara. tengokla hari guru nanti, mungkin diorang akan bagi akak hadiah. Muehehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh manade lepak dengan taiko aaa . kite budak baik tauu . haha .

      Delete
  4. Wahh baguslah dik...kongsi ilmu...mana tahu terus melekat jd cikgu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kongsi ilmu sikit2 je kak . bella tak pandai sangat pun :)

      Delete
  5. fuyoo, cepat betul jadi cikgu ek. hehe. cikgu muda + rock pula tu. cara pakaian yang tak menahan tu (Y)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kahkah . dah mmg selekeh mcm ni , pegi memana pun mcm ni ler bella . haha

      Delete
  6. hgi cikgu muda..huhu xpa ada bakat mengajar tu..nggeee~

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh betul ke kak ??!! waaaaa nak jadi cikgu lah .

      dan dan aje kan . bhahaha

      Delete
  7. fuyooo dapat request dari cikgu untuk jadi cikgu bantuan... fuyooo best student la katakan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. jangan nak fuyoh sangat ahhhhhhhhhh . kejap je pun -,-

      Delete
  8. aku takut ko kena buli je td,nasib baik tak.
    hahah! haah sama,mak aku nak aku jd cikgu muda jugak 3 month.xmau gua. T__T

    wehh,wa setuju ko aplly IPG.dgn result ko yg super duper gempak tu kan kompom dapat.
    heyy bakal cekgu. haha ^____^

    ReplyDelete
    Replies
    1. buli ? memang takkk la kan . aku kan taiko . hehh

      hahaha . aku mmg apply ipg . tapi tak tahu la tu dapat ke idak

      Delete
  9. Hoho untungla org bijak.. Tringat dulu mdpon apply ipg..tp tolak lepas tu smbung dlm bdg lain :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak bijak sangat lah . bukan reti pun ajar2 ni . hihi .

      Delete
  10. wah bagus tu...kalau jadi cikgu betul2 pon ok jugak nanti sabella... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha ok ek ? eeee mcm tak sesuei aje jadi cikgu . bhahaha

      Delete
  11. waaa..hebat..xpe2 tu pon dh kire tunaikn hasrat mak bella la tu..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan kakkkk . kira tercapai lah hasrat mak tu :P

      Delete
  12. salam bella =)

    wahh guru muda yg sempoi ye...hehe
    ok la..ni mmg ade bkat jd guru la ni kann..
    ^_^

    ReplyDelete
  13. biar betul ni????? wah bella makin hebat!! :D

    ReplyDelete
  14. Assalammualaikum cikgu bella. Kahx3

    Yang penting, awk kene tahu apa yg awk nak, awk nk jadi doktor kan? teruskan, yakinkan mak awak ok :)

    Zaman skrg, manusia lebih cepat mengalami tekanan, mungkin faktor kemodenan negara skrg ni, kalau kita buat apa yg org suka, mungkin kita smpi satu part kita jd lemah dan x bleh cont' apa yg dh kita buat, langkah selamat, buat apa yg kita rasa kita betul2 nak buat ok bella.

    Kak anis sokong bella =D

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumussalam (-_-) HAHAHA

      betul tu kak . bella setuju dengan akak . mak ayah bella pun setakat ni , takde halangan dgn cita2 bella . cuma mak la , teringin sangat nak tengok anaknya jadi cikgu . mihmih

      Delete
  15. wah dah jadi chekgu rupanya Bella skrg.. Bella mmg rock la :D
    #ada kutu disebalik bulu kaki? hahah memang terhambur iha gelak tadi..

    ReplyDelete
  16. wewwwittt ~ dh jadi cekgu muda dah bella skrg. hikhiksss. cekgu bella rock oooowwww ! :DD


    Btw, gud luck ya !

    ReplyDelete
  17. wahh dah ada pengalaman mengajar la ni

    ReplyDelete
  18. fuyooo cikgu bella eh nk pgl nti? hehee

    ReplyDelete
  19. hehe comey je cikgu ni..
    best tak awk jd cikgu, untung dapat pengalaman baru. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha manade comel lah . best la jugak . sebab sy suka kamceng2 dgn juniors ni . hehe

      Delete
  20. Fuyooo!! Bakal menjadi teacher Bella sementara.>_<

    ReplyDelete
  21. wah,, bertuahnya akak dpt mengajar,,
    yeah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah dapat la pengalaman baru sikit sikit . hehe .

      Delete
  22. hai cikgu muda..hihi.

    ReplyDelete
  23. waaaaa... sye dtg kt blog cikgu mek la... hee
    tolong ajarkan sye soal hidop blh? ehehhee

    ReplyDelete
  24. Huyooooooo hahahaha. Assalamualaikum cikgu ! Rindu cikgu ahh lama tak jengah blog ;D Ngajar dekat sekolah mana tu ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam student ku ( cewahh ) . HAHA . akak ngajar dekat sekolah lama akak je . hehe .

      Delete
  25. Wah.....terbaiklah..Memang best balik sekolah mengajar adik2 kan. Macam kelakar je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha tu la pasal . nak mengajar pun , macam nak tergelak aje lebih .

      Delete
  26. Salam..sronok sbenar nye jadi cikgu nih

    ReplyDelete
  27. pwweetttt..jadi cikgu ke sis..Ok lah tu boleh belajar menjadi cikgu..hehe..
    erm! akak pun tak reti nak ajar org...belajar sndiri boleh lah..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. bella pun tak reti kak . main hentammm aje . hahaha

      Delete