Monday, December 24, 2012

MISTERI : siapa patahkan piala itu ? ( masuk mastika siapp )

hey assalamualaikum eberibodehh


dalam entry haritu >SINI< aku ada bagitau nak sambung pasal piala patah kan ?

harhar

- sebelum kejadian -
gee | aku
aku is the pemegang piala

nak tahu ? boleh . dengan syarat kau jangan bash aku lepasni pasal hal ni dah . jangan nak balun aku kepe time ambik result espiem nanti . boleh ? hihi

230512

hari last for mid year exmination . haritu exam apetah . biasa kalau hari last tu macam arab . ye kut arab . arab exam satu paper je haritu . yg heavennya , exam start pukul 11 la lebih kurang . malam sebelumnya study pun macam nak tak nakk je . arab paper 1 . 

" alah kemon lah arab paper 1 je pung . kacang "

konon dalam pale hotak bebudak time tu . tapi aku tak . ngeh kononn . lagipun , exam dah nak habis dah . so aura merdeka tu kitorang dah rasa awal awal . tak tunggu esok dah rasa macam dah freedom habis .

haritu , lepas habis exam , terus gi surau nak zuhur . then aku dan khairun , naik la kan melepak atas kelas . duduk dekat sudut belakang . meja cikgu . wah kemain berlagak menyantai kat meja guru . takpe , seingat aku , aku tak duduk atas kerusi cekgu pun . tak berkat tahu meletakkan bontot di atas kerusi guru .

melepak bukan sesaje . masa tu dah merana 1/4 mati fikirkan esok , khamis , jumaat , sabtu ada kem kat sekolah . biasalah form 5 kem merata rata . tapi stay kat hostel aje dengan bebudak hostel . aku dan khairun ni dah macam eh kenapaa la ada kem lelepas exam ni . buat la sebelum kepe . aduh ganggu ke-freedom-an guwa betul . udah ler exam tu dah macam nak kerenteng ramvut uols . 

oh ya , aku dan khairun budak luar .

kalau time exam , mesti keadaan tak terurus . pakai jilbab pun macam sarung guni beras . muka masam macam tambah sos cili thai . stress to the max lah konon .

kali ni , pihak pengurusan sekolah ke asrama tah , sibuk suruh bebudak ni cari geng and baru boleh dapatkan bilik . selama ni leklok je main redah je masuk . so yang jadi masalahnya sekarang , aku dan khairun taktau nak stay kat mana . bebudak hostel dah cop bilik bilik untuk kawan kawan dia . aku dah macam duhh nak tidur kat mana ni ?

dalam kepala aku ada 2 tempat je masa tu

BALKONI & SURAU 

heh sempoi tak wa ? *korek hidung*

kitorang kan melepak kat meja guru kan . time tu aku tenga main main dengan piala yg ada kat atas meja tu . ekceli piala tu dapat sebab kelas kitorang , 5 Al-Bukhari menang kelas tercantekkk uols . tepuk sikit la kawangg . apakah . haha .

kau bayang k . aku dahla tengah geram membara bara masa tu memikirkan nasib esok hari ni , aku ketuk piala tu kat kompang yg ada kat atas meja tu jugak . aku ketuk dengan kadar yg sederhana oke . serius momentum tak kuat . serius .

titibe , kepala piala tu patah . mak oii separuh heart attack aku . dengan baki piala yg masih di tangan , mulut aku terbukak sebesar bulatan kompang tu sambil jerit " aaaaaaaaaaaaaaa khairunnnn !! "

khairun pulak yg dijeritnya . dahal aku yg buat

time tu , dalam kelas , makhluk lain yg ada ; saiful , fadhlan , shafiah

aku pun bergegas weh carik gam kemende . punya lah blank aku time tu sampaikan aku terfikir nak staple aje . staple piala kauuu . mana pernah dibuat org . bapak class aku . ambik double tape pun tak jadi . serta merta jadi bodoh . haha .

lepastu , ada kejaiban yg jadi . cencencengg . fadhlan datang kat aku , hulur gam dia . gam tu aku pernah nampak dia guna buat lidi lidi apetah . aku masa tu macam ya Allah dah datang bidadari kepe ni . eh tak bidadara . rasa macam nak peluk fadhlan time tu pun ada tahu .

malangnya , gam tu untuk kayu . piala ni bukan kayu weh .

cuak

shafiah pulak datang kat aku , bagitau yg piala tu piala pusingan . means bulan depan nak guna lagi . kalau nasib baik , kelas aku yg menang lagi , dapat la balik piala patah tu . kalau tak , jatuh ke tangan kelas lain . naya weh naya .

secuak cuak aku , tadak pun rasa nak nangis . hm pelik

sumorang dah nak balik . aku pun nak balik jugak ! fadhlan kata dia nak betulkan . fuhh kau memang terbaekk der . mujur tak bagi flying kiss je time tu . hewhew .

balik rumah , aku plan nak beli yg baru . ceghita kat abah , abah boleh gelak pulekk . duhh . abah kata beli je la yg baru kalau tak dapat baiki . sempoi kan abah ? hehek . malam tu kemain pergi cari gam gajah telinga besar . act , bukan nama dia GAM GAJAH TELINGA BESAR . just sebab background dia ada gambar gajar bertelinga besar . tu je . k .

aku kalau ingat , taknak dah gi sekolah esok . tapi memikirkan ada kem , kuatkan la semangat ni nak mengadap piala patah tu . mungkin juga menadah telinga untuk dibash oleh rakan rakan seperjuangan serta cekgu . hmmmm :(

pagi esok , sampai je terus aku lekatkan . lekat weh ! aku gembira tak hengat . siap warning lagi jangan ada sesapa menggatal nak sentuh . sentuh pun tak boleh derr . hahaha .

lepastu , boleh pulak ada minah gegedik gi main . and patahkan balik ! kau bayang , gam tu tak sebati lagi pun dah ada tangan gatal . dasar mangkuk ayun . beghapi tak hengat ah aku masa tu . ambik gam gajah tu , aku letak atas meja dia suh betulkan sendiri then blah .

tapi kesian kat ketua kelasku , Ikhwan . sebab terpaksa tadahkan telinga dgr teacher zaiya bebel . waaaaaa aku mitak sory infinity . maaf sesangat tau .

lepastu semuaa nak bash aku pasal tu . sindir sindir la . kalau cekgu tanya , ada je la nak dajalkan aku . jahakk gile . siap gelar aku ni 'pematah piala' la . hahahaha .

bukan aku yg salah pun , piala tu murah sangat . haa salah tak ngaku . ngehh .

tu semua memori . mana mungkin aku lupa .


adik mek
heeeee .

7 comments: