Monday, November 29, 2010

1st day at kem (27/11)

assalamualaikum warahmatullahiwabarakatuh....

skema la pullekkk..oit,,tak baek la ko sabila,,kan bagus bagi salam camtu.ok2,,sory..ak nk citer pasal 1st day aku kat kem ari nih.aku pegi daftar ade laa dalam kol 8.45 a.m. kot.lepas daftar,,tunggu jap kat bilik daftar tu.abah aku pown da pegi keje..aku duk sesorang je la kat situ.takpe,,aku da biase da sorang2 ni..kat skolah pown aku sorang2 taw tak..??duk atas krusi sambil membuat pemerhatian..ohoho.ape yang aku perhati??humm,,aku tengok cowok2 yang ganteng sih..*tetibe indon*.aku tengok gak orang pompuan..hape ko hengat aku ni gatai bebeno yekk??nak nengok cowok2 je..aku banding2kan betis diorang ngan betis aku.nyiahaha..!fuhh,,ternyata aku masih d level yang selamat..!alhamdulillah..pastu,,tepi tempat dduk aku nih ade banyak la tempat kosong.tetibe ade sorang mamat ni brjalan ke arah aku..huiish,,mamat ni nak duduk tepi aku ke??(perasan la ko).die pown lalu di celah2 tmpat dduk tuh.mujur die pegi dduk kat krusi yang ujungg skali.aku pown teringin la nak tengok siapakah gerangannya.tetibe bau asap rokok menerjah masuk ke lubang idong aku.habis mati sgala saraf2 deria aku.huh..!!uhh,,malehh dah la nak nengok..awal2 kena reject!ohoho..pastu kitorang kena pergi kat dewan teater.aku ikott aje orang depan.cian kat aku..=(.lepas pegi dewan,,form3 & 4 bergerak ke 1 bilik khas.kat situ la nak buat aktiviti ngan budak2 uitm shah alam tuh.otw nak pegi bilik tu dan la jugak aku beramah mesra ngan sorang bdak ni.tapi,,bile nak buat aktiviti,kitorang berpecah pulak.aku dduk group 1.and setiap group dberi 2 org fasilitator iaitu abg shah ngan abg mi.abg okeyy,,jangan memain..

ni aktiviti kami:

@ berkenal-kenalan
haa,,yang ni memang aku duk konpem dari umah lagi.wajib ade benda  nih.kena bagitaw nme penuh,,nickname,,dari skolah mane,,umur,,3 adjectives dat describe u..
ni ak pnye stail : assalamualaikum wbt..my name is nur sabila bt mohamad.u can call me sabila.i'm from smk(a)durian guling and 3 adjectives that describe me:cool,cute and loving.
pastu aku pown tersengih2..aim aktiviti ni untuk ingat sume name frenz kite lam group tuh..

@ teka-teki+lakonan sket..
yang ni macam xtvt dalam ewah2 punye..seorang wakil akan dpanggil dari stiap group.die akan pilih satu kertas yang dilipat.contohnye kalau die dapat kertas yang ade tulis 'michael jackson'.die kena  buat gaye spaye ahli group die dapat teka yang tu michael jackson..
aku plak,,ko taw dapat hape??dapat LADY GAGA punye.gagap aku kat dpan tu nak bgitaw kat ahli group aku.ngok betul..!memalukan je..habess,cube ko pikir nak buat camano gayo lady gaga??nak soh aku nyanyi 'rarararara.." kat dpan tuh..??hhampehss tol..

@ don't laugh
game ni plak cbaran jgn ktawe.1 org akn dpilih dari setiap group ntuk pegi ke dpan..die ni plak dberi awal2 lgi jwapan yg harus djawab kalo group2 laen tanye..kal0 lpas 5 soklan,die still tak ktawe,,kire menang ah.
contoh (kal0 jawapan yg die hrus jawab 'banana') :what is ur name? = banana
                                                                            where do you come from? = banana

kire bez lah aktiviti ngan abg2 kakak2 uitm shah alam (tesl) ni..sporting moting lak tuh..=)






No comments:

Post a Comment