Monday, March 18, 2013

Wanita Cantik vs Lelaki Kurang Kacak & Wanita Kurang Cantik vs Lelaki Kacak

hey assalamualaikumm eberibodeh

gila berjela tajuk baq hangg 

aku kalau pergi memana , aku suka buat dua hal ;

1. buat muka toya . tak pedulik org lain
2. skodeng orang sekeliling dgn amat amat teliti

hasil dari peng-amatan aku , aku perasan dua hal ;

1. mostly , wanita cantik berpasangan dengan lelaki kurang hensem
2. mostly , lelaki hensem berpasangan dengan wanita kurang cantik

bukan semua . tapi kebanyakan . ada je pasangan yg sama sama hawt bagai pinang dibelah paghang gitu . tapi tak ramai . 

contoh terdekat , aku melantik abang abang & kakak aku untuk dijadikan bahan eksperimen untuk 'Teori Vice Versa' & 'Teori Pinang Dibelah Paghang' aku kali ini

kejujuran 100% diperlukan saat membuat kajian ini . jangan risau , mereka di bawah tidak tahu menahu mengenai eksperimen ini . kihkih .

abg Masri ( ipar ) | kak long

 abg Masri hensem . tapi aku rasa , kak long pun boleh tahan cantik . 
Teori Pinang Dibelah Paghang -

abg Firdaus | kak Fishah ( ipar )
 abang Firdaus kurang hensem . kak Fishah cantik :)
Teori Vice Versa -

kak Aliaa ( awek ) | abg Najmuddin
kak Aliaa kurang cantik . aku lagi cun . abang Najmuddin hensem . sepupu pun ada yg menaruh hati . kawan kawan sekolah & senior aku pun ada yg meghoyan . choyy .
Teori Vice Versa -

so , nisbah Teori Vice Versa & Teori Pinang Dibelah Kapak ialah ;

2 : 1

papepun , jodoh itu rahsia Allah yang telah ditetapkan ketika kita di rahim ibu . ada rahsia di sebalik setiap kejadian :)

btw , beauty is in the eye of the beholder . cantik/kacak itu subjektif . elok di mata kita , belum tentu elok di mata org lain .

100313 ; hospital
aku - kak Fishah
" perasan tak , kalau si perempuan cantik , mesti lelaki tu kurang sikit . dan sebaliknya . kan kak Fishah ? "
" mmg kebanyakannya macam tu . mata org ni lain lain "
" orang ni , tak cantik , tak lawa . mesti suami orang nanti hensem kan ? ihik "
" err . tak cantik lagi ke cani ? "

manusia . memang tak reti bersyukur . eheh

yang ini , teori mana eh ? :P


adik mek
destiny :)

64 comments:

  1. Ikut kajian suka suki ke ni Bella?..haha..
    erm! apa pun Jodoh ketentuan Tuhan kan?.. InsyaAllah wanita baik utk lelaki yg baik...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha . ni kajian di kala bosan kak :P

      hak'oh betul . Allah dah tetapkan segalanya :))

      Delete
  2. jodoh ketentuan ALLAH..hihi
    pandai2 ye cik bella ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul :)

      hehe . saje je buat kajian ni . based on common observation :)

      Delete
  3. beauty is in the eye of the beholder....sgt subjecktif....tapi bila kita dah kenal sesorang, apa yang lebih penting ialah hati dia..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hak'oh . bila dah kenal hati seseorang , rupa dia dah tolak tepi :)

      Delete
  4. ish ish siap buat kajian lagi ye bella. hikhik

    ReplyDelete
    Replies
    1. bhahaha . cara nak hilangkan nervous-hari-khamis cani la . ERR --"

      Delete
  5. cikgu pensil cakap. kalau nak hidup dengan neraka dunia carilah lelaki yang
    1. kaki perempuan
    2. Penagih
    3. kaki botol
    4. kaki pukul

    moga2 dijauhi semua ni :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. nauzubillah . moga kita dijauhi daripada golongan lelaki2 tersebut . thanks atas peringatan ye pensil ^^

      Delete
  6. pernah jugak terfikir mcm ni . hehe tapi jodoh ajal maut semua Allah tentukan . btw teori ni bagus jugak :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. bella dah lama terfikirkan . kehkeh . haa mmg semuanya kena berbalik pada ketentuan Allah :))

      Delete
  7. review pemenang http://misteriomuchacha.blogspot.com/2013/03/review-pemenang-simple-giveaway-by-yaya.html

    ReplyDelete
  8. Setuju bab cantik atau kacak itu adalah sesuatu yang subjektif. So bersyukur je lah kan dengan kurniaan Allah =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg penting , setiap saat kena bersyukur . setiap ciptaan Allah dah sempurna , cantik sebenarnya :)

      Delete
  9. salam bella =)

    amboihh..sodap je kate kak Aliaa tu kureng eaa..hehe..;p
    tp apepun bella mmg omei larhh ^o^

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam kak yaya :D

      hahaha . cantik tu cantik , tapi kurang sikit je :P . manade omei nye . nak tunjuk muka pun malu . erkk

      Delete
  10. fuhh siap teori lagi...haha..btw ad gak terfikir pasal ni...sbb selalu nmpk kt shopping mall..lg 1 teori..suami muka biasa2 + isteri muka biasa2= anak luar biasa!!giler comel!!kuasa Allah..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha . teori sesedap rasa :P

      kuasa Allah kan . apepun boleh jadi :))

      Delete
  11. ko vs abam romantika tu dikelaskan mcm mana pula??

    ReplyDelete
    Replies
    1. sudah sudah ler tu kaitkan pasal dia . aku taknak jadi reality woi :/

      Delete
  12. amboi siap buat eksperimen lagi yer..hehe

    ReplyDelete
  13. kalau akak, akak nak dalam kategori Teori Vice Versa :p haha. tapi bukan akak yg cantik lah :3
    bella masuk dalam Teori Pinang Dibelah Paghang boleh? :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. bella tak sesuei untuk Teori Pinang Dibelah Paghang . sobs . akak sesuei lah ! hihi

      Delete
  14. kalo cr yg hensem, susah nk jg... nnt ada je sibuk nak ngurat.. ha.ha.ha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau yg hensem , kene jadi mak guard la pulak doplohpatjam kan . kaskas

      Delete
  15. Replies
    1. ehh jgn tanya bella . bella ni pengkritik tak bertauliah :P

      Delete
  16. sian kat bahan2 eksperimen di atas...haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. shhh jangan bagitau diorang tau . hahha

      Delete
  17. kalu dua muka kerapu cemana tu bella? apa teori yg sesuai agaknya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. muka kerapu ? cane tu kak ? bhahaha . entah la . teori suka sama suka kut :P

      Delete
    2. kerapu tu comel ke dak? hehe.. soalan bonus.

      Delete
  18. wah..
    pandainya cik adik bella ni buat
    eksprimen ek...
    hihhhi,
    tahu dek dorang maunya
    kejar kamu keliling kampung..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kihkih . jangan la sampai dorang tahu . kalau tak , naya bella ni >,<

      Delete
  19. syukur lah apa yg ada..
    kekurangan tu ada keajaibannya
    dan kelebihan tu jgn salah guna
    eh ape betul ke ni hahaha
    elehhhhh muka xleh bla
    tp adik cantek woohhhhooo

    ReplyDelete
    Replies
    1. peperghh . tatkala kak el berfalsafahhh ....

      hahaha . betul sangat la tu kak el :D

      mewarisi kecantikan kak el la ni . kihkih

      Delete
  20. amboi Bella,
    takpe ker kat camtu kat pasangan2 lam gambar camtu je...hehe.
    takpe la kan,Abang2 ngan Kakak je kan, hehe

    Tapi, memang banyak nampak kes camni, itulah nak menunjukkan Allah maha Adil.
    Semua ada baik dan kurangnya..hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha . takpe , diorang sempoi je :P

      apa yg Allah aturkan , itu yg terbaik kan . so terima je lah

      Delete
  21. lame doh prasan bende nih... slalu tgok makwe lawo tp pakwe biase je... hehehe
    tp hati yg penting bukan rupe paras... hee
    waa pon xcari rupe,,, bersyukur je... hee

    **lebat kening taiko,,, debor ase... ehehee xP

    ReplyDelete
    Replies
    1. hak'oh betul sangat letuw . untung ler org tu . bhahaha .

      debor ke ? napok aa mcm taiko skit kannn . haha

      Delete
  22. hahaha.. akak xcantik.. msti dpt husband hensem.. hik3

    ReplyDelete
  23. tapi betul jugak.. dah lama perhati, selalu mcm tu. slalu yg slalu2 sgt nampak perempuan bukan main cantik sgt, tp lelaki biasa2 je. tapi maria elena dgn husband dia, sama padan pulak kan? :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. haa maria elena & husband mmg sama padan . dah jodoh dia macam tu . hehe . takpe lah , rupa tak penting pun :)

      Delete
  24. akak xcantik n insyaALLAH bakal suami (bf) skrg xhensem pown..hikhik..
    xpe yg penting percaya pd jodoh kan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. akak tak cantik ??!! ish dia ni . rendah diri pulakk >,< . hehe dah cunnss tu !

      Delete
  25. pompuan cntik pilih laki kurg ensem sebab laki tu setia. Laki ensem dapat pompuan kurang cantik pasal kantoi curang. #ehh ......

    ReplyDelete
  26. kalo dah jodoh xde nye kira cantik ke x hensem ke x..hehe..
    semua saling melengkapi..

    ReplyDelete
  27. Wahh kening dia :O Hahahahaha. Omey yoooooo ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. kening mengancam kan ? bhahahaha . omey pebende -,-

      Delete
  28. yang pasti lelaki baik untuk perempuan yang baik, lelaki jahat untuk perempuan jahat..itu dh ckp dlm al quran..:)

    Bella..rindu tak???

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul sangat2 kak :D

      gila tak rindu ? mestilah rindu !! hehe

      Delete
  29. kak Aliaa tu comel la..sesuai je ngan abg Najmuddin tu :)
    bagi Sarah, sarah nak suami yang biasa2 je.. kalau dia hensem nanti jenuh laa ramai perempuan keliling pinggang die >.< atau pun suami kte tu just hensem di mata kte je..hihi~
    very nice teori btw! xD

    ReplyDelete
    Replies
    1. comel ek ? hihi .

      hak'oh . pandangan mata orang ni , lain2 . hensem di mata kita , belum tentu hensem di mata org lain . kira ok la tu kan . hehe

      Delete
  30. Cantik itu subjektif. Bak kata ustaz waktu akak sekolah dulu...kalau nak cari pasangan..biar cantik dan hensem di mata kita. Bukan di mata kawan2 kita, atau sesiapa. Mata lain2 kan..ye lah, bagi akak bakal suami akak akan datang ni hensem kemain, tapi bagi bella tak.

    Jadi akak mana boleh marah sebabnya ianya memang subjektif kan..Tak boleh nak di definisikan dan di ungkapkan..ehh..tertiba pula bakal suami. Bagi akak..bella cantik..sweet..comel sangat.

    Akak nak cari yang senyuman dia menawan. Hehe..Warna kulit tak kisah. Asalkan dia punyai senyuman yang boleh buat akak tak tidur malam. kihkih. Senyuman boleh buat kita bahagia. Muka hensem, tapi masam memanjang..Akak tak boleh..rasa nak bagi flying kick je. Opss..melebih sudah. ^____T

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada hikmahnya Allah jadikan pandangan kita semua ni berbeza kan kak . kalau semua orang pandang hensem , tak selamatlah pulak bakal suami akak tu :P hahaha .

      bella tak comel pun kak . biase2 je :)

      peperghh boleh tahan gak akak ni ek . nak cari yg senyuman menawan eh ? ok nanti bella tolong carikan :P

      Delete
  31. kemain buat teori. haha..

    ko ngan jemi mcm mana? hensem + cantik tak?
    hahaha :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. well , aku kan terror ber-teori ni :P

      jangan kaitkan aku dengan jemi boleh tak ??!!

      haha

      Delete