Tuesday, July 12, 2011

flying without wings

hey assalamualaikum eberibodehh


tadi ada program . 'mencari cinta Allah' . 
program tu buat aku insaf
betul betull insaf
rasa sayu sangat

...

boleh kata semua orang kat dewan tadi titiskan air mata
first , aku tahan . aku malu nak nangis . tapi bila fikir balik , tak salah pun kan .
air mata tu ikhlas 
ikhlas dari lubuk hati aku
dah lama aku tak nangis macam tu

time munajat tu kan
semua kena duduk tegak tegak
kena pejam mata
air mata merembes keluar tak tertahan
basah tudung

pastu bila nak penutup munajat tu
ustaz mizan bagi peluang kat budak laki untuk berdoa
ya Allah
rintihan tu
sayu sangat
meresap dalam jiwa aku
sebak

seharian hari ni duduk dalam dewan . 
balik rumah aku jadi diam
termenung 

" ya Allah , kami banyak berdosa padaMu ya Allah .
ya Allah , ampunkanlah dosa dosa kami ya Allah . ampunkanlah dosa kedua ibu bapa kami . guru guru kami .
ya Allah , kami tahu ya Allah . kami tahu kami tak layak untuk ke syurgaMu . 
tapi ya Allah , neraka , kami tak sanggup ya Allah
ya Allah , jadikanlah kami hambaMu yang bersyukur ya Allah . bimbinglah kami ke jalanMu ya Allah
kami merayu ya Allah "

amin ya rabbil alamin

program ni buat aku insaf
ubah hidup aku

adik mek
hambaMu

14 comments:

  1. semoga keinsafan tu..benar2 merubah hidup..^^

    ReplyDelete
  2. Semoga keinsafan itu berkekalan... (^_^) Maksud Shuk setiap pernuatan yg salah pasti disusuli kesesalan... Nobody perfect right?

    ReplyDelete
  3. insaflah setiap hari.. agar kita lbh dekat^^

    ReplyDelete
  4. salu program cmtu,mesti pasang lagu sayup xpon mesti die tunjuk gambo yg pilu..kompom,tgkap leleh babe..hee..akk pon pena laluinyerr.berjurai2 lahh.rse cm nk bnjir lohh dewan tuh..teheeee..

    ReplyDelete
  5. kak sarah : hak'oh betol sgt la tuu !
    hihi

    ReplyDelete
  6. sangat bagus program-program macam tu... :)

    ReplyDelete
  7. hak'oh .
    bagus benau . smpai skarang insafnya
    tskk

    ReplyDelete
  8. akak, setitis air mata tu sangat berharga di sisi Allah. kan ada kisah seorang perempuan tua yang diselamatkan oleh airmata dia drpd dimasukkan ke dalam neraka :)

    ReplyDelete
  9. tolong jangan buat akak nangis sini
    huwaa
    thanx dik :')

    ReplyDelete