Thursday, June 02, 2011

akulah si burung hantu

euw~  macam tajuk buku cerita kanak2 lak. haha. sekarang ni pukul 2 a.m and aku masih lagi  mengadap lappy ni. kejap lagi nak buat kerja Biologi sikit. dua tiga hari ni aku asyik tidur tengah hari or petang so sebab tu la aku stay up. kira macam ganti balik la masa yang aku dah bazirkan tu. tidur tu membazir taw ! tak pernah pernah aku tidur petang sebelum ni. alih alih bila cuti meroyan nak tido atas tilam Vono zena zain. eh eh tilam Vono ni kan . . okay cut it off. suka nau nyimpang ke lain.
stay up tetengah malam ni . . eh malam ke ? pagi lahh ! tice sabariah, tice afdzan, tice rosidah, tice surani aku cakap pagi dow~ okay sambung balik. stay up tetengah pagi ni ada kebaikan dan keburukannya. kebaikannya kita boleh study, men ps, blogging. huahauhau. keburukannya bak kata ustazah nasriah aku, melawan fitrah manusia. ye la, malam ni diciptakan untuk untuk kita berehat dan beribadat. 

aku rasa ramai yang suka bangun awal pagi berbanding dengan stay up bagai ni. mak aku dulu selalu bising2 kat aku and abang Mudin aku suruh bangun awal pagi ni. dan dan je mak. padahal terpengaruh ngan Mek Jang sebelah umah tu. kalau tak, tak bunyinya nak suruh bangun awal ke hape ke.

beberapa tahun yang lalu..

mak  : sabila, kau tengok anak Mek Jang tu, bangun awal study. bukan macam kau, last2 minit baru la nak   peluk buku. cara macam tu la bagus. bla bla bla..
me    : alah mak, orang tak sama dengan anak Mek Jang tu. tak leh ar na-
mak  : banyak la kau ! sama aje macam abang mudin kau tu.
me    : err~ *tak berani nak jawab nanti kena sumpah jadi kuceng*

eh dah pukul berapa ni. buku2 Bio dah panggil 'sabila. . sabila. .'. err.. seram weh ! 

daa~
=D


2 comments: